Blogi »

Taio esiin kuningatarolo

Pysy Tiukkana - Lantionpohjalihakset ja keho kuntoon by Elisa M., 07.12.2017


Muistelepa edellistä kertaa, kun teit kunnon treenin. Muistathan sen ihanan, punaposkisen, rennonraukean tunteen, joka valtaa kehon ja mielen liikunnan jälkeen? Oli kyseessä sitten jumppa, lenkki, punttisali, tanssi- tai joogatunti, tuo olotila on suorastaan vastustamaton.


Kutsun sitä kuningataroloksi.


Kuningatarolo on päästä varpaisiin säteilevä hyvä olo. Se on tunne siitä, että on tehnyt hyvää itselleen ja ottanut askelia oman hyvinvointinsa parantamiseksi.


Liikunnan lisäksi kuningatarolo voi seurata terveellisestä ateriasta. Se on ravinteikkaan aterian tuoma hehku ja hyvä olo, rauhallinen tunne vatsassa ja tieto siitä, että jokainen solusi kiittää, kun valitsit terveellisen ruoan.


Se voi myös viitata syvien huokausten siivittämään rentoutumishetkeen villasukat jalassa. Hetkeen, jolloin ei tarvitse kiiruhtaa minnekään eikä miettiä tekemättömiä tehtäviä, vaan keho ja mieli saavat levätä.


Kaiken kaikkiaan kuningatarolo viittaa siis kaikkeen mikä tekee hyvää niin keholle kuin mielellekin. Ehdottomasti tavoittelemisen arvoinen olotila, eikö totta?


Miten se sitten käytännössä onnistuu? Kuinka pyykkivuoren, työkiireiden ja muun arjen keskelle saisi mahdutettua ripauksen säteilevää hyvää oloa - joka ikinen päivä?


Päivän paras uutinen on, että hyvän olon saavuttamiseksi ei tarvita hampaiden kiristelyä, tiukkaa dieettiä tai tuntikausien uurastusta punttisalilla, vaan kuningataroloa säteileväksi oman elämänsä kuningattareksi pääsee pienin askelin.


Yksi osa kuningataroloa liittyy elinvoimaa tuovaan fyysiseen hyvinvointiin.


Sen ei tarvitse tarkoittaa tiukkaa pyykkilautavatsaa tai pinkeinä pullistelevia hauiksia, vaan pieniä asioita, jotka kuljettavat kohti omaa hyvän olon tavoitetta:


  • tee kymmenen kyykkyä kahvia keittäessä

  • kapua rappuset hissillä kulkemisen sijaan

  • ota venyttelytuokio sängyssä ennen ylösnousua

  • laita kalenteriin jo etukäteen seuraavan viikon liikuntakerrat - ja pysy suunnitelmassa!

  • jännitä vatsalihaksia ja pakaroita huomaamattomasti työmatkan tai tylsän palaverin aikana


Mikä voittajafiilis seuraakaan pienistäkin hyvistä teoista, jotka parantavat kuntoa!


Toinen osa kuningataroloa liittyy hyvinvointia lisäävään ruokavalioon.


Se mitä syö voi joko lisätä hyvää oloa tai vähentää sitä ja mitä parempaa ruokaa syö, sitä paremmin voi.


Siksi kuningatarolo saavutetaan syömällä terveellisiä, sisäistä ja ulkoista hehkua lisääviä ravinteikkaita aterioita.


Samoin kuin fyysinen kunto, ruokavaliotakin parannetaan pienin teoin:


  • lopeta ruokailu silloin kun maha on sopivan täynnä, ei ähky

  • ota ekstra-annos kasviksia aterian yhteydessä

  • syö hedelmävälipala suklaapatukan sijaan

  • älä hamstraa kananugetteja tai kalapuikkoja, vaan tuoretta kanaa ja kalaa


Minkä yhden pienen parannuksen tai paremman valinnan voisit tehdä tänään?


Kolmas osa kuningataroloa liittyy sisäiseen voimaan ja vahvuuteen.


Jotta kuningatarolosta voi nauttia täysin siemauksin, tarvitaan annos arvostusta ja lempeyttä itseä kohtaan.


Lenkille ei kannata lähteä siksi, että oma peilikuva inhottaa, vaan siksi, että todella haluaa olla oman elämänsä kuningatar ja kohdella itseään sen mukaisesti. Lopulta hyvinvoinnissa kyse on siitä, että haluaa itselleen vain parasta ja levon, liikunnan ja terveellisen ruokavalion myötä tehdä itselleen hyvää.


Kokeile näitä pieniä harjoituksia ja seuraa millainen kuningatarolo niistä seuraakaan:


  • iske peilikuvallesi aina ohimennessä silmää

  • keksi ainakin kaksikymmentä hyvää asiaa itsestäsi

  • ota aikaa rentouttavalle lepohetkelle, jotta keho ja mieli saavat levätä ja latautua

  • mieti mitä hyvää tekisit tänään hyvinvointisi eteen, jos olisit oman elämäsi kuningatar



Lähde mukaan kuningatarten maailmaan

Arjen keskellä omaan hyvinvointiin panostaminen voi tuntua isolta projektilta. Kun on miljoona hoidettavaa asiaa ja siihen päälle pitäisi vielä jaksaa tehdä viherpirtelöä, voi se lisätä stressiä entisestään.


Lopulta hyvä olo koostuu kuitenkin pienistä paloista eikä koko elefanttia tarvitse haukata kerralla. Eikö ole ihanaa huomata, kuinka pienilläkin, arkeen sopivilla hyvillä teoilla omaa hyvinvointia voi parantaa!


Jotta saavutat pikavauhtia säkenöivän kuningatarolon, kutsun sinut mukaan kuningatarten maailmaan!


Kun saa apua ja tukea, on helpompi päästä eteenpäin. Sanotaanko siis yhdessä hyvästit nuutuneelle ololle ja vyötärön vararenkaalle ja toivotetaan tervetulleeksi kuningatarolo?


Hyvää oloa on nyt tarjolla yhdessä paketissa, huikeaan tarjoushintaan!


Maailman mukavin vatsalihaskurssi Kuningattaren korsetti ja lempeän hyvinvoinnin uutuuskirja Hyvän olon kuningatar tekevät sinusta askel kerrallaan elinvoimaisen, hyvinvoivan ja sisäisesti vahvan.


  • Hyvän olon kuningatar -uutuuskirja: Lempeät ja arkeen sujahtavat fyysisen kunnon, paremman olon ja sisäisen voiman harjoitukset. Saat kirjan uunituoreena kotiisi tammikuussa. Kirjan ovh. 30€.


  • Kuningattaren korsetti -verkkokurssi: Keskivartaloa kiinteyttävät treenit, ravinto-ohjelma, reseptit ja ihana kuningatarten yhteisö. Voit aloittaa kurssin heti! Normaalihinta 49€.​


Kun tilaat ennen 22.12. klo 21, saat sekä kirjan että kurssin 25% alennuksella, yhteishintaan 59€!


Lopputuloksena: ihana kuningatarolo!


>> Katso lisätiedot ja liity mukaan!


Blogiartikkelin kirjoittaja:
Elisa Mattila
Elisa on Hyvän olon kuningatar -kirjan kirjoittaja ja Kuningattaren korsetti -verkkokurssin valmentaja. Hän on sertifioitu ravinto- ja hyvinvointivalmentaja sekä personal trainer, joka kannustaa, innostaa ja inspiroi voimaan paremmin niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Elisa on valmentanut jo tuhansia naisia voimaan paremmin ja hänen lempeässä ohjauksessaan saat ahaa-elämyksiä, joiden avulla voit paremmin hymy huulilla.

www.elisamattila.com



Sinua saattaa kiinnostaa myös ...

Joka 4. naisella on ikävä ylläri pöksyissä

Pysy Tiukkana - Lantionpohjalihakset ja keho kuntoon by Maija K., 30.08.2017

Se on noloa, se voi rajoittaa todella paljon elämää, se ei näy päällepäin, ja harva siitä uskaltaa puhua.

Hengityksen synnynnäinen voima

Pysy Tiukkana - Lantionpohjalihakset ja keho kuntoon by Minna L., 13.06.2017

Hengittäminen on elämän perusta - ensimmäisestä henkäyksestä viimeiseen hengenvetoon. Hengityksen keskeisin tehtävä on hapen kuljetus kaikkiin kehon osiin sekä aineenvaihdunnan ja lihastoiminnan seurauksena syntyneen hiilidioksidin poistaminen. Varsinainen hengityksen säätely tap...

Pimppijumppaa vai vaginakungfua

Pysy Tiukkana - Lantionpohjalihakset ja keho kuntoon by Maija K., 09.04.2017

Pimppijumppaa voisi tehdäkin, mutta lantionpohjalihaksia ei jaksaisi alkaa harjoittaa. Ne ovat niin vietävän tylsät lihakset, vaikka niitä voi harjoittaa ihan missä vaan ja milloin vaan. Ne onnettomat lihakset eivät edes näy päällepäin, vai näkyykö...?

Vatsan kolot umpeen ja korsetti kuntoon

Pysy Tiukkana - Lantionpohjalihakset ja keho kuntoon, Venus kuntoon - Palaudu synnytyksestä by Minna L., 03.04.2017

Navan pullotus ja vatsapeitteiden pömpötykset voivat ärsyttää vielä tovin raskauden jälkeen, jopa useita vuosia. Naisilla vatsapeitteitä kuormittaa raskausaika, ja kuten miehilläkin, ”vääränlainen treeni” tai ylipaino.