Blog »

Our physiotherapists' 4 simple tips for effective pelvic floor training

Pelvic floor muscles by Bailamama, 11.05.2016
1. Red light technique -train your pelvic floor muscles whenever you see a red light - it could be the traffic lights, car break lights, washing machine light or any other red light. This helps you remember to do your daily pelvic floor training

2. You can train your pelvic floor muscles during love making too. Squeeze and relax! Your partner will enjoy this workout too

3. Remember to pull your pelvic floor muscles in and upwards before each abs crunch. That is, squeeze your pelvic floor muscles first and only after that lift your head and shoulders off the floor. This strengthens your pelvic floor but also your deep TVA muscle (transverse abdominal muscle), helping you towards a flat tummy!

4. Perform your pelvic exercises while brushing your teeth. Very efficient! Women are excellent at multi-tasking anyway.

You might also like ...

Tunnista Lantionpohjasi ja Pysy Tiukkana!

Sanotaan, että: ” Lantionpohjan lihakset” ovat naisen tärkein lihasryhmä. Suositellaan, että naiset harjoittelisivat lantionpohjan lihaksiaan läpi elämän ainakin kolme kertaa viikossa. Mutta kuinka harjoitella tuota hyvin tärkeää lihasryhmää, jos ei tunnista sen olemassaoloa.

Kaikki alkaa jalkovälistä!

Ne vaikuttavat aivan käsittämättömän moneen asiaan. Jos niissä on toimintahäiriö, niin koko elämän nautinto voi kadota. Pissa karkaa ja housut kastuvat.

Taio esiin kuningatarolo

Muistelepa edellistä kertaa, kun teit kunnon treenin. Muistathan sen ihanan, punaposkisen, rennonraukean tunteen, joka valtaa kehon ja mielen liikunnan jälkeen?