Blogi »

Kohti kuningattaren korsettia


Pysy Tiukkana - Lantionpohjalihakset ja keho kuntoon by Elisa M., 22.11.2016
Mitä näet ja tunnet, kun käännät katseen omaan napaasi? Siis ihan konkreettisesti.

Näetkö viehättävän ja hyvinvoivan vatsan, kiinteän keskivartalon ja kapean vyötärön? Vai onko vastassa turvonnut, möyrivä tai kipeä maha? Tai ehkä kadonnut vyötärö, kiristävä farkunnappi ja housunkauluksen päälle istuessa kerääntyvä vararengas?


Jos vatsan kohdalle on päässyt kertymään ylimääräinen pelastusrengas tai maha on jatkuvasti turvoksissa ja epämääräisen muriseva, aiheuttaa se väkisinkin ärinää ja murinaa myös pään sisällä.

Kunpa mitään ylimääräistä ei kiipeäisi vyön päälle istuessa ja turvotukset, pömpötykset ja potkupallot olisivat historiaa!


Mikä sitten käytännössä on salaisuus solakan ja hyvinvoivan vatsan taustalla?

Ei, se ei löydy tiukoista vatsalihastreeneistä eikä tuhansista vatsarutistuksista eikä myöskään kevyempääkin kevyemmästä ruokavaliosta!


Solakka silhuetti lähtee kirjaimellisesti jostakin syvemmältä!


Kaunis ja hyvinvoiva keskivartalo on usean asian summa, mutta yksi merkittävä tekijä yhtälössä ovat syvät vatsalihakset.


Vatsalihakset kulkevat kropan edessä ja sivuilla monessa kerroksessa. Päällimmäisenä ovat ulompi vino vatsalihas ja suora vatsalihas, niiden alla sisempi vino vatsalihas ja syvimmällä poikittainen vatsalihas.


Kun tehdään vatsarutistuksia, treenataan lähinnä vatsalihasten ulommaista kerrosta, sitä, joka muotoutuu “sikspäkiksi”. Kuitenkin vatsalihasten sisemmät kerrokset ovat niitä, jotka kaipaavat erityistä huomiota.


Kokeilepa yskäistä ja seuraa samalla missä kohtaa vatsassa tunnet pienen jännityksen. Kyseessä on poikittainen vatsalihas, jonka aktivointi (= jännittäminen samoin kuin yskäisyn aikana) on avainasemassa vahvan keskivartalon rakentamisessa. Sen tehtävä on tukea ja tasapainottaa alaselkää ja lantiota. Tarvitset tätä lihasta niin jumpatessa, istuessa, seistessä kuin kävellessäkin… Se kannattelee kroppaasi ja auttaa pitämään ryhtisi hyvänä.


Ja kyllä, sillä on myös esteettisiä hyötyjä, sillä poikittaisen vatsalihaksen treenaamisella on vatsaa litistävä vaikutus!
Kun omistat päivittäin muutaman minuutin syville vatsalihaksillesi, tulokset puhuvat puolestaan hyvin pian. Kohta et malta olla pyörähtämättä ylimääräistä kierrosta peilin edessä kapeaa uumaa ihastellen! Ja kun syvät vatsalihakset ovat kunnossa, on helpompi kantaa itseään ylpeänä ja ylväänä kuin kuningatar!


Aloita harjoitukset nyt! Kadonneiden vatsalihasten metsästyksen voit aloittaa seuraavalla helpolla vatsalihastreenillä. Harjoituksen seurauksena tunnet, että kyllä, ne kadonneet vatsalihakset ovat edelleen tallella!


Katso siis video ja tartu toimeen heti! Tänään on mitä parhain päivä alkaa voida hyvin!


Syvien vatsojen aktivointisarja:

Tee videon mukaisia liikkeitä yhteensä kymmenen kappaletta (vaihda välissä jalat toisinpäin koukkuun).




Syvien vatsalihasten aktivointi

- Käy lattialle selinmakuulle

- Suorista toinen jalka ja pidä toinen koukussa

- Tuo kädet alaselän alle

- Paina alaselkää sormia vasten niin että alaselkä ei irtoa lattiasta

- Hengitä syvään sisään

- Uloshengityksellä jännitä vatsalihakset ja laske hitaasti viiteen

- Tee molemmat puolet, eli vaihda toinen jalka suoraksi ja toinen koukkuun

- Kun tämä sujuu, nosta niska ja hartiat irti lattiasta


Nyt olet päässyt hyvään alkuun ihanan ja vahvan keskivartalon kanssa. Eikö olekin ihanan helppoa!


Seuraava askel on lähteä mukaan kolmiviikkoiselle Kuningattaren korsetti -verkkokurssille.

Kuningattaren korsetti – lempeä johdatus kohti unelmien uumaa -kurssin uusi ryhmä käynnistää matkansa tiistaina 29.11.2016. Bailamaman seuraajana pääset mukaan tarjoushintaan!


Kuningattaren korsetissa kyse on lempeästä, mutta määrätietoisesta ja tehokkaasta keskivartalon kaventamisesta ja vahvistamisesta rennoissa ja hymyhuulisissa merkeissä upean ryhmän tukemana.


Edellisten ryhmäläisten kanssa on koettu ilon kiljahduksia korsettia kohentavien treenien päätteeksi, fanfaareja vaa’alla pudonneiden kilojen kunniaksi ja tsemppi- ja yhteishenkeä kurssilaisten kesken.

Bailamaman seuraajana pääset liittymään tälle ihkaihanalle kurssille mukaan alehintaan KLIKKAAMALLA TÄSTÄ!


Tervetuloa mukaan! “Nähdään” kurssilla! <3


# Kirjoittajasta

Valmentajanasi Kuningattaren korsetti -kurssilla toimii Elisa Mattila. Elisa on sertifioitu ravinto- ja hyvinvointivalmentaja sekä personal trainer, joka kannustaa, innostaa ja inspiroi voimaan paremmin niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Elisa on valmentanut jo tuhansia naisia voimaan paremmin ja hänen lempeässä ohjauksessaan saat ahaa-elämyksiä, joiden avulla voit paremmin hymy huulilla.

www.elisamattila.com




Sinua saattaa kiinnostaa myös ...

Tipaton tammikuu?

Haastamme kaikki naiset mukaan tipattomalle tammikuulle eli lantionpohjalihasten tehoharjoittelu kuurille!

Tunnista Lantionpohjasi ja Pysy Tiukkana!

Sanotaan, että: ” Lantionpohjan lihakset” ovat naisen tärkein lihasryhmä. Suositellaan, että naiset harjoittelisivat lantionpohjan lihaksiaan läpi elämän ainakin kolme kertaa viikossa. Mutta kuinka harjoitella tuota hyvin tärkeää lihasryhmää, jos ei tunnista sen olemassaoloa.

Kaikki alkaa jalkovälistä!

Ne vaikuttavat aivan käsittämättömän moneen asiaan. Jos niissä on toimintahäiriö, niin koko elämän nautinto voi kadota. Pissa karkaa ja housut kastuvat.