Blogi »

Pimppijumppaa vai vaginakungfua


Pysy Tiukkana - Lantionpohjalihakset ja keho kuntoon by Maija K., 09.04.2017

Pimppijumppaa voisi tehdäkin, mutta lantionpohjalihaksia ei jaksaisi alkaa harjoittaa. Ne ovat niin vietävän tylsät lihakset, vaikka niitä voi harjoittaa ihan missä vaan ja milloin vaan. Ne onnettomat lihakset eivät edes näy päällepäin, vai näkyykö...?

Pimppijumppa taas kuulostaa mielenkiintoiselta. Onko pimpissäni lihakset?

On, on todellakin. Ja niitä voi käyttää ja niitä varmasti käytät jo huomaamattasi pitkin päivää. Et ehkä ammu niillä pingispalloja, mutta niinkin tylsiin, mutta tärkeisiin asioihin niitä tarvitaan kuin virtsan-, ulosteen- ja ilmanpidättämiseen. Lisäksi pimppilihakset vaikuttavat myös seksuaalisen nautinnon kokemiseen. Niiden hyvä voima lisää emättimen seksuaalisia tuntemuksia ja parantaa orgasmia. Aika monipuoliset lihakset siis. Vaginakungfu ei siis ole kaukaa haettu.


Eikä siinä vielä kaikki. Ne ovat yhteydessä syvimpiin vatsa- ja selkälihaksiin ja vaikuttavat tämän kautta asentoon ja ryhtiin. Ja myös siihen vatsapömppöön. Niin, juuri siihen. Sen kun saisi pois niin varmasti elämä olisi mukavampaa, vai olisiko?

Jotta sen röllykän saa pois, silloin pitää treenata niitä syviä lihaksia ja katsoa vielä mitä suuhunsa laittaa. Siihen ei riitä, jos yhden päivän tai viikon verran tekee niin - se vaatii kuukausien työn. Kuulostaa niin työläältä. Ja aikaakaan ei oikein olisi siihen. Kuitenkin, jos syvät lihakset eivät ole kunnossa, niin se on sama kuin talosta puuttuisi pohja. Seinät saattavat pysyä pystyssä vähän aikaa, mutta kun katolle tulee painoa niin se romahtaa. Tai vaikka pohja olisikin, mutta se on heikko niin erilaisia vaivoja saattaa esiintyä esim. selkäkipua tai virtsankarkailua. Nyt pitäisi vaan löytää tehokas tapa laittaa alapään ja keskivartalon lihaksisto kuntoon.


Pimppilihakset ovat toiselta tylsemmältä nimeltään lantionpohjalihakset.
Jotta pääset pohjaan käsiksi, niin alkuun nämä lihakset tulisi löytää. Katso tästä kuinka löydät sisäisen venuksesi:



Seuraavaksi päästään harjoittelemaan (alla kuva ja video lantionpohjalihasten harjoituksesta).

Aloitetaan kestovoimaharjoituksesta. Käy selinmakuulle, laita jalat ristiin ja nosta kohti kattoa. Pidä ylävartalo ihan rentona. Jos asento tuntuu haasteelliselta, aloita harjoitteleminen niin, että polvet ovat koukussa. Tämän asennon nimi on rakkauden lukko. Se löytyy myös Pysy Tiukkana -kirjasta, jossa on 52 erilaista asentoa harjoittaa lantionpohjalihaksia. Jännitä lantionpohjalihakset eli emätin ja peräaukko sisään- ja ylöspäin. Kuvittele tekeväsi kahdeksikon muotoista kuviota emättimen suun lihaksilla n. 10 sekuntin ajan. Lopuksi rentouta n. 10 sekuntia. Toista 8x. Asennon pitäminen ja kahdeksikon tekeminen vaativat keskittymistä, mutta pienen opettelun jälkeen lihaksissa tuntuu takuulla hyvälle. Tämä harjoitus on helppo yhdistää myös kumppanin kanssa tehtäviin pariharjoituksiin.


Nopeusvoimaharjoituksessa jännitä lantionpohjalihakset, puhalla terävästi ulos ja rentouta. Toista 10x nopealla rytmillä.

Maksimivoimaharjoituksessa jännitä lantionpohjalihakset n. 5 sekuntia, nosta peppua hieman ja rentouta n. 10-15 sekuntia. Toista 5x.




Tässä harjoitus videoituna:



Moni haluaa parantaa lantionpohjalihasten ja keskivartalon kuntoa, mutta jostain syystä into lopahtaa ensimmäisen viikon jälkeen, koska harjoittelu on aika yksinäistä hommaa.

Jos kaipaat enemmän tukea harjoitteluun ja yksin ei tule harjoiteltua, niin Pysy Tiukkana -verkkovalmennus on silloin sinua varten. Kuuden viikon valmennuksessa saat joka viikko harjoitteluohjeet fysioterapeuteiltamme, jolla saat vahvistettua lantionpohjan - ja keskivartalonlihaksiasi tehokkaasti. Valmennuksen asiantuntijana myös naistentautien erikoislääkäri, pari- ja seksuaaliterapeutti Pirkko Brusila. Jotta keskivartalon kiinteytymisestä tulee tehokasta, saat myös ruokavalioon ohjeet ja ravintovalmennusta. Fysioterapeutit ja ravintovalmentaja ovat koko valmennuksen ajan tukenasi ja vastaamassa kysymyksiisi. Lue lisää valmennuksesta täältä >>

Blogiartikkelin kirjoittaja:
Maija Kiljunen
Fysioterapeutti ja Bailamama terveysliikuntakonseptin kehittäjä


Lähde: Bailamama - Pysy Tiukkana, Bazar Kustannus Oy
Kuvat: Sami Lamberg
Video: Joenrinne Films


LISÄÄ AIHEESTA: Pidä reiästäsi huolta


Pysy Tiukkana verkkovalmennus
Treeniohjelma naiselle - Lantionpohjalihakset ja keskivartalo kuntoon Pysy Tiukkana verkko...
129.00 €
(1)
Heti varastossa



Sinua saattaa kiinnostaa myös ...

Tipaton tammikuu?

Haastamme kaikki naiset mukaan tipattomalle tammikuulle eli lantionpohjalihasten tehoharjoittelu kuurille!

Tunnista Lantionpohjasi ja Pysy Tiukkana!

Sanotaan, että: ” Lantionpohjan lihakset” ovat naisen tärkein lihasryhmä. Suositellaan, että naiset harjoittelisivat lantionpohjan lihaksiaan läpi elämän ainakin kolme kertaa viikossa. Mutta kuinka harjoitella tuota hyvin tärkeää lihasryhmää, jos ei tunnista sen olemassaoloa.

Kaikki alkaa jalkovälistä!

Ne vaikuttavat aivan käsittämättömän moneen asiaan. Jos niissä on toimintahäiriö, niin koko elämän nautinto voi kadota. Pissa karkaa ja housut kastuvat.